woensdag 7 november 2012

De vooruitgang


Ik weet niet of het ook voor u geldt, maar ik ben blij met de vooruitgang. Gelukkig is de vooruitgang van tegenwoordig over het algemeen niet zo slecht meer voor het milieu dan dat deze tien of vijftien jaar geleden was. Over de vooruitgang in het ziekenhuis waar ik werk, ben ik helaas wat minder tevreden. Ik moet natuurlijk specifieker zijn, want u bent helemaal in verwarring als ik het ziekenhuis als geheel negatief beoordeel. Daar is, gelukkig, geen reden voor, maar soms zijn er van die dingen… Het management van het ziekenhuis heeft besloten dat alle printers van het ziekenhuis vervangen moeten worden. Wij gebruikten tot voor kort printers van het merk HP. Als u zich afvraagt wat u met deze informatie moet, verzoek ik u nog even door te lezen, want ik denk dat ik uiteindelijk mijn punt wel zal maken. Nu ben ik voorstander van een update van de voorzieningen op het gebied van de automatisering. De printers van het merk dat we tot nu gebruikten konden niet allemaal dubbelzijdig afdrukken. Dat dubbelzijdig afdrukken is wel goed voor het milieu. Of liever gezegd minder slecht. Maar een deel van de printers kon dat wel en de printers functioneerden op een enkele na nog uitstekend. De nieuwe printers kunnen helaas ook niet allemaal dubbelzijdig afdrukken en ze geven een nare, penetrante geur af bij het printen. Enkele collega’s klagen sinds de installatie van de nieuwe xerox printers over hoofdpijn en geluidsoverlast. Dus de reden voor het vervangen van de printers was mij al niet geheel duidelijk, maar vanochtend bij het opstarten van de werkdag kreeg ik echt de behoefte om de nog geen maand oude printer het raam uit te werpen. De printer was, omdat de vloer van de onderzoeksruimte in de was gezet is, gisteravond van de stroom afgehaald. De schoonmaakdienst heeft de printer weer op de goede manier aangesloten en ik heb de printer vanochtend weer aangezet. Ik doe dat thuis ook; als ik de printer een dag of zo niet gebruik, zet ik deze even uit en haal de stekker uit het stopcontact. Lekker zuinig met stroom zullen we maar zeggen. Maar afijn, na het aanzetten van de computer en printer ga ik een kopje koffie halen, voer de gegevens van een patiënt in, roep de patiënt op,  sluit de patiënt aan op de ecg-apparatuur en geef de printer opdracht een ECG uit te printen. De printer gaat opwarmen ……… en opwarmen…….. en opwarmen….. Om een lang verhaal kort te maken: na eenentwintig minuten komt er een ECG uit de printer. Gelukkig heb ik geen daadwerkelijk ochtendhumeur. De printer blijft heel en de patiënt kan (zij het enigszins verlaat) naar de arts om de uitslag van de test te bespreken.
Volgende week, als ik weer moet fietsen, zet ik de printer een dag voor de eerste test aan. Leve de vooruitgang en de zorg voor het milieu. Maar ach, zo gaan de dingen nu eenmaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten