dinsdag 22 oktober 2013

Sharon Dijksma

Het moge inmiddels duidelijk zijn dat de politiek niets voor mij is. Ik ben veel te veel van de details, het denken in hoofdlijnen en het implementeren van een visie voor de komende vijf of wellicht tien jaar is veel meer iets voor de beleidsmakers van ons land. Hierbij denk ik vooral aan staatssecretarissen, ministers en onze gewaardeerde parlementariërs. Die zich daar overigens uitstekend voor laten belonen. Wij, de burgers van dit land, mogen dan verwachten dat er een duidelijke visie is voor bijvoorbeeld de economische ontwikkelingen en de financiering van de overheid.

Onze staatssecretaris economische zaken, mevrouw Dijksma, hecht er echter aan een opvolger van de snackpaprika te verordenen. Wat dit met visie op de economie te maken heeft, is voor mij een volkomen raadsel. Het lijkt mij mooi om als privépersoon een wens te hebben voor de opvolger van de snackpaprika, maar om als staatssecretaris economische zaken daar een mening over te hebben gaat wat ver. Ik zou zeggen: Sharon, houd jij je bezig met de politiek, dan houd men zich op de universiteit van Wageningen bezig met snackaardappels of snoeptomaatjes of iets dergelijks. Ik wil ook dat mijn kinderen goed te eten krijgen, maar als mijn kinderen uitgekeken zijn op de spinazie, haal ik het niet in mijn hoofd om de landbouw te vragen een groente te ontwikkelen die ze wel pruimen. Gezond eten kun je als ouder ook gewoon op tafel zetten. “Geachte heren en dames in de politiek. We maken nog een keer een afspraak: Jullie houden je bezig met de voorwaarden en de grote lijnen. En wij, de burgers van dit land, zorgen voor een goede en gerichte invulling. Zo kunnen we allemaal doen waar we goed in zijn….”
Niet meer zeuren over ouderen die moeten helpen in de zorg en de opvolgers van de snackpaprika. Dat regelen we zelf wel…..want zo gaan de dingen nu eenmaal.


Tot later 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten