vrijdag 17 augustus 2012

Een avondje TV Drenthe


Ik kijk niet veel naar de televisie de laatste weken. Maar gisteren voelde ik mezelf min of meer verplicht te kijken naar de uitzending van TV Drenthe. Mijn zwager en schoonzus hebben heel veel moeite gedaan om via facebook, Hyves, de telefoon, vrienden en kennissen de wereld te laten weten dat zij zouden optreden in de trektochtfinale van Smilde. Ik zat inderdaad om half zeven klaar om te kijken naar de verrichtingen  van de familie uit Smilde. Helaas was de sportieve prestatie van vooral mijn zwager ver onder de maat. Na de wedstrijd staan ze ruim onderaan in het klassement. Jammer, maar zo gaan de dingen nu eenmaal. Meestal volgt er nu een “tot later”.  Maar ik was net te laat met het uitzetten van de televisie. Tot mijn verbazing en spijt zag ik een spotje in het kader van de zendtijd voor politieke partijen. Op TV Drenthe was  ik dat nog niet zo gewend. In deze tijd van de komende verkiezingen kan ik het me ook wel weer voorstellen dat de politieke partijen graag reclame willen maken voor hun denkbeelden, en voorstellen om aan de economische crisis te ontkomen. Helaas was er nu een uitzending van de PVV. Ik gun iedereen een eigen mening. Of u voor of tegen de PVV bent moet u natuurlijk zelf weten, maar of wij in het kleine Nederland beter worden van het verlaten van de eurozone en terug te gaan naar de gulden, is wel iets dat mij bezig houdt. Ik ben opgegroeid met het gegeven dat niets te klein of te weinig is om te delen. Om te verkondigen, in een tijd dat het allemaal een beetje of veel beetjes niet zo goed gaat, dat allemaal te maken zou hebben met mensen die oorspronkelijk niet uit Nederland komen, gaat voor mij echt te ver. In het genoemde spotje hoor ik dat het een goed idee zou zijn om alle vliegtuigen uit landen waar mogelijke asielzoekers in zouden kunnen zitten een landingsverbod zouden moeten hebben. Vliegtuigladingen vol uitkeringstrekkers zouden wij hier niet kunnen gebruiken. Walgelijk. Iemand met zulke ideeën doet mij denken aan een persoon uit het recente verleden die ook waanideeën had, zo’n 70 tot 80 jaren geleden. Maar als ik dat zeg ontploffen deze politicus en zijn volgelingen van boosheid.  Het beoordelen van een persoon op zijn afkomst, religie of huidskleur is in het wetboek van strafrecht gelukkig opgenomen onder het kopje discriminatie.  U en ik mogen dergelijke uitspraken niet doen. De voorzitter van de PVV mag dat wel omdat hij roept vanuit een politieke overtuiging. Ik begrijp dat niet helemaal. Hij mag alles zeggen omdat hij zich beroept op vrijheid van meningsuiting. En ik mag dan weer niet zeggen dat zijn uitspraken mij doen denken aan iemand met een klein snorretje. Vrijheid van meningsuiting is blijkbaar alleen weggelegd voor PVV-fans. En dan komt de herhaling van de Trektocht op de zender.  En opnieuw eindigen zwager en schoonzus achteraan. Ach, zo gaan de dingen nu eenmaal……..
Tot later 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten