zondag 19 augustus 2012

Komkommertijd


Als het zoals vandaag een beetje warm is, ga ik niet uitgebreid in de tuin aan het werk.  Nee, dan ga ik bij voorkeur een beetje lezen in de krant. En als ik dan het lokale blad heb doorgespit wil ik, als dat zo uitkomt, het digitale nieuws wel eens bekijken. Het internet staat vandaag om begrijpelijke redenen vol met berichten over de temperatuur. Het zou zelfs wel eens de warmste dag sinds 1907 kunnen worden, zo lees ik in het AD online. Best spannend, ik hou de temperatuur de rest van de dag in de gaten en laat het aan Esther weten wanneer het boven de 37.6 graden komt. In mijn vak spreken we dan van koorts. Dus… als de koorts uitbreekt hebben we een record. Naast de temperatuur is het voetbal weer een hot item. Aan het gelijkspel van Heerenveen en Feyenoord worden alleen al in de top tien van meest gelezen berichten en in het AD online drie gewijd. Het kan niet op. Of toch?
Roxeanne Hazes















Op de laatste pagina van het AD mobiel staat het bericht dat de dochter van wijlen volkszanger en beroepsschuinsmarcheerder André Hazes nieuw borsten heeft. Ze is er blij mee. Ik ook. Ik ben nu eenmaal een borstenman. Hoewel….. maar dat is niet de issue. Het gaat hier over een negentienjarig meisje dat vanuit een gebrekkig zelfbeeld (?) of een soort van onzekerheid (?) zichzelf borsten laat aanmeten door een plastisch chirurg. Heeft er nu werkelijk niemand bij stil gestaan dat we hier spreken van een negentienjarige? Heeft niet iemand in de omgeving van dit kind zich afgevraagd of de frontale hersenkwab van dit meisje wel volgroeid is? Is er niemand geweest die zich heeft afgevraagd of deze ingreep noodzakelijk was? Wat is er misgegaan? Wie heeft er zitten slapen? Wie heeft geweten van deze ingreep? Kan hij of zij zichzelf morgen of volgende week nog aankijken in de spiegel? Heeft niemand in de omgeving van deze Roxeanne Hazes haar tegen kunnen of durven houden? Heeft de operateur gehandeld in de geest van Hippocrates? Weet u het? Ik in ieder geval niet. Als het mijn dochter zou zijn, zou ik mezelf omdraaien in mijn graf. André Hazes doet dat mogelijk ook. En zeg nou zelf, deze foto is van voor de operatie. Is het nodig? Natuurlijk niet, dat meisje zag er schitterend uit zoals ze was. Nee, sommige krantenberichten vallen als een hittegolf over mij heen. Maar ach… zo gaan de dingen nu eenmaal.
Tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten