maandag 13 augustus 2012

Inspirerende collega en reclame


Kent u de reclame van de staatsloterij, waarin de zo bekende diva Patricia Paay aan haar dochter verkondigt dat alleen de internationale jetset op deze heel speciale plek komt? Ik wel, en de reclame deed mij eigenlijk niet zo veel. Ik zag de reclame en dacht er niet eens bij na wat de makers ervan eigenlijk wilden vertellen. Tot dusver geen bijzonderheden dus. Het gaat over de kans dat de ‘gewone man’ (voor zover die zou kunnen bestaan) ook op de meer bijzondere plekken kan komen. Maar dan moet hij wel de financiële middelen hebben om er te kunnen verblijven. De staatsloterij speelt daar op in en hoopt dat er meer ‘gewone’ mensen hun loten gaan kopen. Helaas ….. Joppiesaus is bij de gewone man niet meer weg te denken bij het eten. Zo lijkt het in de reclame. De zin die daarin niet al te duidelijk uitgesproken wordt is: “Hee Frans broodje, heb je ook joppiesaus?” Terwijl de ‘gewone man’ staart naar een wat overdadig gevuld bord met iets dat op kreeft moet lijken.
Nee, dat is allemaal niet nodig. Mijn collega gaat gewoon naar een strandje in de buurt en zet zichzelf op de foto in een jetset ambiance. Een patatje joppie was voor de gelegenheid helaas niet beschikbaar. Maar ach …. de firma Lays biedt een uitstekende oplossing. Et voilà!
Zo gaan de dingen nu eenmaal          

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen