zaterdag 29 december 2012

Tante Annie in de bus


U heeft haar wellicht net zo gemist als ik, maar gistermiddag kwam ik haar weer tegen. Tante Annie stapte met een nieuwe jas én jurk de bus in. Nu was ze niet alleen hoor, ze was in gezelschap van een leeftijdgenote en een “ogenschijnlijke” dochter van deze (ook bijzondere) dame. Tante Annie zag mij en kon de verleiding niet weerstaan twee rondjes te draaien om haar jas en jurk te showen. Ik zat op de voorste stoel rechts van de buschauffeur. Door haar gedraai en gedrentel om mij uitgebreid haar kleren te laten zien, ontstond in de rij achter haar het ene boze gezicht na het andere. Bij mij ontstond meteen het gevoel van “fijn tante, dat het goed met u gaat”. En dus een brede glimlach. Toen tante uiteindelijk door haar gezelschap met zachte hand naar achter was gedrukt, keken de volgende passagiers met een hoofd van zeven dagen onweer mij aan bij het binnenstappen van de bus. Een reactie van een man van middelbare leeftijd mag ik u niet onthouden: “Sinds wanneer is het in de bus een modeshow?” U begrijpt dat mijn dag niet meer stuk kan. Zo aan het eind van mijn laatste werkdag van het jaar, word ik graag verrast door leuke dingen.
Tante Annie keek mij nog eens betekenisvol aan bij het uitstappen. Zij vrolijk, ik vrolijk. Ach, zo gaan de dingen nu eenmaal.
Fijne jaarwisseling.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten