zaterdag 12 mei 2012

Alleen thuis?

Vandaag gaat Esther voor het eerst sinds twee jaar weer op studiereis. Ze mag dit jaar naar haar droombestemming, Estland, Letland en Litouwen. De puber kinderen hebben weken geleden al gezegd; "Pap, wij houden je wel gezelschap hoor." Ik ga mijn lief zo afzetten voor haar vlucht. "Oh ja pap, ik moet vanavond dansen". (dochter) En: "Pa, ik moet werken tot een uur of tien en daarna ga ik uit."(zoon). Nog voor Esther weg is zijn de pubers vergeten wat ze enkele weken geleden hebben gezegd. Niet erg hoor, ik vermaak me natuurlijk ook best zonder hen. Het geeft wel aan dat je niet uit mag gaan van wat de pubers zeggen. Zeggen en doen zijn twee heel verschillende dingen. Maar goed, even over Riga en de overige steden in de Baltische staten. Volgens mensen die het weten kunnen, mis ik heel wat moois. Wij hebben dan ook weer een nieuw doel voor een van onze volgende reizen. Wanneer dat is, weten we natuurlijk nog niet. Met de huidige politieke en economische situatie is het maken van plannen verder dan een jaar van te voren een hachelijke onderneming.   Ik ben blij dat we de mogelijkheid hebben om te kunnen dromen. Dat ga ik de komende week dan ook doen. Dromen van mijn lief. Tot ze weer terug is.
Rob

Geen opmerkingen:

Een reactie posten