dinsdag 15 mei 2012

Kurk en in de bus

Om maar met het eerste beginnen. Kurk. Het is tegenwoordig een zeldzaamheid om een fles goede wijn te openen die afgesloten is met een ouderwetse kurk. Vandaag trof ik er een bij de slijter. Toen de schroefdop op de wijn "in" kwam, was ik niet voor. Ik was, en u leest het goed, ik was fel tegen. Wijn hoorde in mijn beleving afgesloten te zijn met een kurk. Sinds vandaag ben ik fan van de schroefdop. Waarom vraagt u zich af. Ik heb vanavond die fles wijn opengemaakt om een lekker glas te kunnen drinken. Ik deed dit ondanks dat mijn allerliefste dochter probeerde mij van dit voornemen af te houden. Na openen van de wijn kreeg ik al het vermoeden dat deze, nog nostalgisch met een kurk afgesloten fles, niet goed meer zou zijn. Een mini slokje was voldoende om de gehele fles in de gootsteen te laten verdwijnen. Helaas geen wijn vandaag....... Of toch?
Het tweede deel van mijn verhaal vandaag is in mijn beleving schokkend en ik heb me de gehele middag afgevraagd of ik niet had moeten ingrijpen. Ben ik een slapjanus of had u hetzelfde gedaan? Om een reactie te kunnen geven moet ik eerst het verhaal maar even vertellen. Ik hoor het graag van u. "In de bus". Ik reis elke dag met de bus van mijn werk naar de carpoolplaats net buiten de stad.. Op het station kreeg ik vandaag een mevrouw naast mij zitten de ik nog niet eerder in de bus tegen ben gekomen. Zij heeft een, zo lijkt het tenminste, overheerlijke appel in haar hand waar zij heerlijk aan knabbelt. Over het eten van appels in de bus hoor je mij niet klagen. Net voordat de deuren dichtgaan gooit de dame in kwestie haar half opgegeten appel uit de bus. Ik was te verbaasd om te reageren en vraag mij af wat u gedaan zou hebben? Bij thuiskomst vraag ik me nog steeds af of ik iets had moeten zeggen. Tegen jeugd die rommel op straat gooien zeg ik wel iets . Waarom niet tegen een leeftijdgenote? Ik weet het tot nu toe nog niet.

Tot later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten