dinsdag 22 mei 2012

Blauwe suède schoenen

In 1955 bracht Carl Perkins het nummer 'blue suede shoes' uit, dat later door ene Elvis Presley wereldberoemd zou worden gemaakt. Deze Perkins, zo lees ik in zijn discografie, heeft het nummer inderdaad echt geschreven over een paar blauwe schoenen die hij voor veel te veel geld had gekocht. Hij kon zich de schoenen niet eens veroorloven, maar tegen zulke schoenen kon de man in 1955 geen nee zeggen. Deze schoenen hebben hem geen windeieren gelegd. Zijn kinderen en kleinkinderen kunnen nog altijd genieten van de inkomsten die de platen en schoenen van Perkins tot op de dag van vandaag genereren. Dit heeft mij de afgelopen zaterdag ertoe bewogen ook eens gek te doen en die prachtige blauwe suède schoenen die in de etalage stonden te kopen. Wie weet raak ook ik geïnspireerd om een nummer één hit te schrijven. Het uitvoeren daarvan laat ik, geloof ik,  maar meteen over aan iemand met meer zangtalent dan dat ik. Misschien is Charley Luske een goed idee? Of Chris, of Iris, de winnares van de voice of Holland... of....  moet ik het dan door Blof laten uitvoeren? Ik hoor een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: Wist je dat Elvis nog leeft......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten