zondag 20 mei 2012

Toeval. Of bestaat dat echt niet?

Ik weet het even niet meer. Ik ben opgegroeid met het idee dat toeval niet bestaat. Maar daar ga ik de laatste 8 jaar steeds meer aan twijfelen. Neem nou gistermiddag. In Assen wordt een maal per jaar een zogenaamde kunstmarkt "art explosion" gehouden, daar ben ik gisteren geweest met Esther, mijn lief. Bij een van de standhouders zag ik een hele leuke reproductie van een pentekening. Ik wilde deze stiekem kopen om Esther te verrassen op onze trouwdag volgende week. De kunstenaar is druk bezig het prentje in te pakken en op dat moment roept Esther vanaf de andere kant van de stand "Rob, wat vind je van dit plaatje". Het blijkt exact dezelfde afbeelding te zijn die ik zojuist heb gekocht. De verrassing is weg. Als de kunstenaar mij de reproductie overhandigd moet ik wel laten zien wat ik zojuist heb aangeschaft.Is dit toeval, of was het zoals ik vroeger heb geleerd voorbestemd? Of zijn Esther en ik gewoon soulmates? Ik weet het niet. Wel weet ik dat de afbeelding mooi gevonden wordt door mijn lief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten