zaterdag 9 juni 2012

Bakfail


U kent ze misschien wel, die youtube filmpjes waar allerlei mislukkingen op foto of op video worden vertoond. Duiken of touwslingeroefeningen waarbij iemand valt, of een automobilist (e) heeft grote moeite met inparkeren. Ik moet zeggen dat ik er graag naar kijk. Want wees eerlijk, er bestaat geen mooier vermaak dan klein leedvermaak. Het wordt iets anders wanneer er blijvend lichamelijk letsel aan overgehouden wordt, dan gaat het zelfs mij te ver, en ik ben wel iets gewend inmiddels. Hoe leuk ik het ook vind dat mensen domme dingen doen en dat ik daar graag over gniffel, als het mijzelf overkomt ben ik minder hard aan het lachen hoor. Ik had vanochtend zin in een gebakken ei bij het ontbijt. Zoals ik dan vaker doe neem ik een kleine koekenpan, doe er wat boter in en tik een eitje. Niet bijzonders, zou u zeggen. Klopt, tot nu toe is er niets aan de hand. Maar met dat tikje van het eitje op de rand van de pan, valt de pan bijna van het gasfornuis. Bij mijn poging om het pannetje te redden valt de dooier van het ei naast de pan op het fornuis en de schaal in de pan. Ik kon niet lachen. Misschien u wel. In dat geval heb ik weer een beetje bijgedragen aan uw goede humeur. Is het toch ergens goed voor geweest.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten