woensdag 20 juni 2012

Langs de racebaan


U weet inmiddels waar ik werk, waar ik woon en wie mijn lief is. Maar tot nu toe heb ik u in onzekerheid laten zitten over wat ik onder andere in mijn vrije tijd doe. Of ik een sportief persoon ben? “Nee, niet echt”. Ik hou wel van sport, maar voornamelijk om te kijken… en commentaar op te geven. Zo was ik eenmaal op een avond bij een topwedstrijd tussen de SC Veendam en de  FC Eindhoven. Ik wist tevoren niet wie er bij welke partij speelde en ik wist ook niet op welke plaats in de competitie Veendam of Eindhoven staat of stond. Maar ik ben een fanaticus. Excuus voor het woord, maar ik ben tot mijn schrik en schaamte een fanaticus. Ik zag de SC Veendam aanvallen en omdat ik in een vak zat met diehard Veendam fans moest ik wel de voorhoede aanmoedigen. Toen een van de aanvallers van Veendam wat slapjes ging voetballen heb ik hem opgezweept met leuzen als ”hee loop nou wat harder” of eenmaal na een halve rush “moet je niet eerst even uitrusten” en “even wisselen Pietertje”. Ik ben meteen fanatiek als ik op een tribune of langs een veld sta. Het maakt eigenlijk niet uit naar welke sport of welke club ik kijk. 


Zo ben ik een aantal jaar geleden gevangen door het virus waar ook mijn schoonvader zeer ernstig mee besmet is. Via mijn schoonvader ben ik in contact gekomen met een organisatie die de “Duits Nederlandse Kart Meisterschaft” organiseert. Eerst een paar maal kijken, dan wordt gevraagd of ik niet even kan helpen met afvlaggen en van het een komt het ander. Twee jaar geleden ben ik lid geworden van de organisatie die het DNKM organiseert.  Ik ben opgenomen in het bestuur en leidt internationale kartwedstrijden als wedstrijdleider . Dit doe ik met veel plezier en met elke keer weer nieuwe ervaringen ga ik naar huis. Ik moet u zeggen dat ook hier het fanatisme van mijn kant niet te onderschatten is. En toch, als ik sommige supporters of monteurs van enkele teams zie en hoor, kom ik tot een voor mij gunstige eindconclusie: Ik ben dan weliswaar een fanaticus, maar nog niet volledig gestoord. Esther is ook blij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten