zondag 24 juni 2012

Voor het zingen de kerk uit


Ik heb de afgelopen nacht niet zo goed geslapen. De zaterdag is na een wat matte avond overgegaan in een zondag die veel beloofde. Ik zou met mijn lief naar de midsummerfair in Zeijen en daar ben ik inderdaad geweest, maar daarover later meer. Eerst maar even uitleg over de niet al te beste nachtrust. Zoonlief zou vannacht met zijn vriendin thuis slapen. Hij was de hele dag op het festival Defqon in Biddinghuizen geweest en zou met vriendin thuiskomen. Om half een in de nacht , ik was net in mijn eerste slaap, ging de deurbel. Vriendin staat aan de deur en is moe.  Zoonlief staat nog op een parkeerterrein in Biddinghuizen. Maar goed, als de vriendin in bed ligt kunnen wij weer slapen. Als de wekker (geheel tegen de verwachting in) vroeg gaat, ga ik even koffie drinken bij de zoon van mijn stiefschoonvader.  Ja, ik weet dat dit allemaal weer lastig uit te leggen is. En daar begin ik maar niet aan. Nadat ik een kwartiertje gefietst heb naar het dorpje niet ver bij ons vandaan, zit ik aan de koffie als mijn aandacht getrokken wordt door beweging in het fietsenhok van de school naast het huis waar ik zit. Daar loopt een man met een zwart-witte hond. Niets bijzonders, en ik zou ook nergens meer op gelet hebben als ik niet een rode auto zou hebben zien aankomen met een vrouw met blond haar en zwarte lokken. De twee kennen elkaar en er wordt hartstochtelijk gezoend. Ik denk nog even: leuk, die hebben elkaar lang niet gezien en houden veel van elkaar. Ik wil graag een gesprek voeren met mijn zwager en richt mijn aandacht weer op hem. We komen niet verder dan de eerste zin. Ik weet op dit moment echt niet meer wat die ook al weer was. Maar ik zie dat de dame die zojuist aangekomen is, seksuele handelingen begint te verrichten bij de man met hond. In het zicht van een huis, in het fietsenhok van een school …. Best verdacht zou je zeggen. Maar goed, wie ben ik om daar iets van te vinden. Ben ik zonder zonden? Ik zou het niet durven beweren. Maar goed, als de man zijn gerief heeft gehaald verschijnt een tweede auto. De dame die in deze auto zit, stapt uit en laat de man in niet mis te verstane bewoordingen weten dat hij volgende week niet meer hoeft te beweren dat hij naar de kerk gaat. De term ‘voor het zingen de kerk uit’ heeft voor mij een nieuwe dimensie gekregen.

Tot later 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten